יום ו', ו’ בכסלו תשע”ח
    אודות  |  יעוץ וחונכות  |  סדנאות  |  דרושים  |  לבריאות  |  שינוי לטובה  |  עבור מתנדבים וחברים  |  תרומה לקהילה  |  לזכר אבי-איתמר רז  |  צור קשר  
לפניכם ריכוז נקודות חשובות להדרכת מבוגרים/קשישים כדי שתוכלו להעבירם במייל או אפילו בשיחות סלון לחבריכם, הוריכם ולהוריהם ולכל אדם מבוגר.

למען הסר ספק, זו יוזמה אישית בהתנדבות, למידע רשמי ומוסמך וכן שאלות לגבי תקציר ההדרכה המצורף, ניתן להתייעץ עם גורמי משטרה. לבירור ההרצאה הבאה שניתן להגיע אליה ללא תשלום - צרו קשר חופשי: אוריאל רז המאושר 050-5363039 לפניכם תקציר ההרצאה שאני מעביר בהתנדבות למבוגרים. ביצוע שיחת חירום חינם - 100 למוקד משטרה ע"י מבוגר/קשיש: שמי ......... , אני צריך עזרה, אני בן/בת ...., הכתובת שאני נמצא בה עכשיו ..........., מה קורה עכשיו, לאחרונה לפני כמה דקות/שעות. דוגמה: חשש לאדם חשוד מעבר לדלת, אדם חשוד בחצר/בחדר מדרגות, חשוד שמציץ דרך החלון, החשמל נותק ואני חושש שמישהו נמצא בחוץ... חשוב: שיחה קצרה ותכליתית. לא לספר סיפורים ארוכים ואת כל קורות החיים, למוקדנים אין את הזמן והסבלנות לשמוע סיפורים, יש המון שיחות לכל מוקדן/ית בכל שעות היום. (לכן אנחנו מחפשים מתנדבים נוספים למוקד חירום 100, הכשרה נפתחת כל חודשיים). אמצעי מיגון חשובים בבית: עינית, סוגר/שרשרת לדלת, "פלדלת", פעמון וצלצול טלפון חזקים, תאורה בכניסה לבית ובחדר המדרגות. תאורת חירום + פנס עם סוללות, סורגים, וילונות שלא מאפשרים לראות דרך החלון מי גר בבית והאם הדייר הוא קשיש בודד חסר ישע. לחצן מצוקה - רצוי בכל תקופה להפעילו ל"תרגול" בכדי לראות שאכן מישהו מקבל את הקריאה במוקד. להכין ליד הטלפון בסלון או במקום בולט רשימת קרובים וטלפונים למקרה חירום. להשאיר מפתח קבוע אצל שכן או אדם נוסף שניתן לסמוך עליו למקרה חירום. ביציאה שגרתית מהבית/ארוחות בחגים - נעילת דלתות וחלונות, השארת חשמל/רדיו/טלויזיה דולקים. ביציאה לחופשה - נעילת דלתות וחלונות, השארת רדיו, בקשה מהשכנים לרוקן תיבת דואר עבורכם. החלפת מנעול/פריצת מנעול מקולקל: יש מנעולנים שהם גם מתנדבים במשטרה, מוכרים כאמינים גם בעבודתם וגם במחירים. בכל תחנת משטרה יש רשימה, גם כאשר מתקשרים 100. אני אישית מכיר כאלה ומשתמש בהם בלבד. בשהות בבית: לנעול דלתות, ניתן להוציא מפתח מהדלת. לכסות חלונות ע"י וילונות, בהזמנת אורחים לקבוע שעה, להודיע לכולם שלא יגיעו בלי להודיע... מישהו מגיע/דופק בדלת? לא בטוחים בזהותו, מתקשרים 100 בצורה שמי שבחוץ יישמע את השיחה. החשמל נותק פתאום... לא למהר ולצאת החוצה לארון החשמל, להתקשר לשכנים, לשאול אם אצלם גם יש הפסקת חשמל, לחשוב טוב האם יש מכשיר חשמלי שגרם לזה או שאין סיבה. אם יש חשד שמישהו בחוץ גרם לזה מתקשרים 100. קבלת דואר, חבילות ומתנות, שישאירו אצל שכנים או הודעת דואר רשום מתחת לדלת. בהזמנת בעלי מקצוע: לקבוע עם בן משפחה/חבר טוב/שכן שיהיה נוכח. להזמין בעל מקצוע מוכר שמטפל בכם קבוע כמה שאפשר. רצוי בעל מקצוע שיש לו טלפון קווי בנוסף לנייד וכתובת קבועה ולא "חאפר". לדבר על שעה מסוימת, לבקש שם ומשפחה מלא, לעדכן קרוב או שכן בכל הפרטים והטלפונים של מי שמגיע. לשאול מחיר מראש, לא להתבייש לבקש תעודה מזהה, לקחת חשבונית על העבודה. להכין כסף מראש או שיק שרשום מראש עם הסכום. אם רוצה מעבר למה שדרש, להגיד שאין כרגע ומחר "הבן/הבת" יביאו כסף ואז יוכל לקבל. חשוב: לסגור חדרים שלא קשורים לתיקון. לא לתת לבעל המקצוע לטייל בחדרים נוספים אלא רק במקום שבו הוא צריך לעבוד. סקרים וטלמרקטינג: לנתק ברגע שהם מזדהים "שלום, אני מדבר מחברת... ממכון סקרים..." לנתק מיד!!! לא לתת שום פרט על עצמכם וקרוביכם, אם מתעקשים "רק שניה, תעזרו לנו בסקר..." לנתק מיד!!! לא להזמין מאף חברת שיווק שום דבר עם כרטיס אשראי. הדרכת עובדים זרים קבועים: שידעו להתקשר 100 ו- 101. ללמד אותם להגיד בעברית מסרים שכיחים לקבלת עזרה. להכין על נייר ושיכתבו בשפה שלהם בצורה פונטית את מה שצריך להגיד. לדוגמה: "אני צריך ניידת דחוף, יש אדם חשוד שמציץ דרך החלון". ובאנגלית פונטית: " Ani tzarich nayedet dachuf, Yesh adam chashud shemetzitz derech hachalon". עובדי סיעוד פעם בשבוע: להחביא כסף ותכשיטים. לא להראות היכן. העובדים שמדברים על קושי כלכלי, זה בניגוד לחוזה ולתקנון עם חברות הסיעוד, להתלונן ולהתעקש להחליפם. כסף: לשים במקום מוגן. המקום המוגן ביותר לקשיש - בבנק!!! לשמור שארית מינימום במגירה במטבח ובארנק רק לפי הצורך. לא לספור כסף ליד אדם זר בשום מצב. להשתמש בשקים "למוטב בלבד + שלומו ל" במקום כסף היכן שאפשר. תכולת תיק/ארנק: לתפור "כיס פנימי" בבגדים לכסף, תעודת זהות וכרטיס אשראי. אף פעם לא להשאיר תיק פתוח. בטיול עם תיק, תכולת מינימום גם כספית, אין צורך לטייל עם כל הגימלה החודשית. לא להחזיק תכשיטים בתיק. אין טעם לקחת את כל הבית בתיק ואז לא יהיה אכפת לכם שייקחו אותו. טלפון נייד: לא קשור לצוואר!!! שודד יכול לנסות למשוך אותו בחוזקה ולהזיק לכם. תכשיטים בבית ובחוץ: בבית - לא להניח על שולחן מול חלון. לסגור חלונות לכסות בוילונות כאשר מורידים בגדים ותכשיטים. כאשר מורידים תכשיטים ישר להחביאם ובמיוחד בהזמנת בעל מקצוע או אדם אחר. בחוץ - אם לא ניתן ללכת בלי אז לפחות עם מינימום ולא שכל העולם ידע שאתן נשים עשירות. עגילים עם "קליפס" ולא עם סיכה וסוגר כדי שלא ייתלשו אותם עם האוזן. צמידים להסתיר ע"י שרוול. השודד לא יודע אם התכשיט מזהב או מזויף ובעד מנת סמים כדאי לו להסתכן ולשדוד. בהליכה בחוץ: עדיף בשניים ולא לבד, לפתוח עיניים, ולראות מי מסביבכם והאם מישהו עוקב אחריכם. ללכת בצד הרחוק מהכביש. תיק תלוי בהצלבה כמו נשק בצד הרחוק מהכביש. עדיף ללכת במקום הומה אדם, ותמיד במקום מואר. לבושו של חשוד: לא לפחד בהגזמה מכל אחד אבל לפתוח עיניים! חשוד יכול להיות בחור או בחורה שמתלבשים לפעמים גם יפה ואלגנט או נראים בבגדי עבודה כבעלי מקצוע. לפעמים החשודים עוקבים אחריכם ולפעמים "נופלים" עליכם ואתם לא מכירים אותם, פתאום מתחברים אתכם, עוזרים לכם... "כבדהו וחשדהו". ניתן לשאול לשמם המלא, לבקש שייכנסו איתכם לחנות כלשהי ולהגיד למוכר: "אני לא מכיר אותה, היא נטפלה אלי" ואפילו לבקש תעודה מזהה. זה ירתיע אותם כי ניתן לזהותם. אדם חשוד עוקב/צופה: עם עוקבים אחריכם לא לרוץ הבייתה - להסתובב לעברם ולהסתכל בעיניים כך שיבינו שאתם מסוגלים לזהות אותם ובנוסף שאתם לא מפחדים, וישר להיכנס לחנות גדולה ולבקש עזרה מהמוכר ולהתקשר 100. אדם בחדר מדרגות: גם בחורות, גם אם מישהו עושה עבודה במקום, כמו בדיקת ארון חשמל, שאלו מי הוא ומה שמו, דפקו על דלת שכן, וודאו שגם הוא ראה אותו וחיכה שתיכנסו לדירה. אדם מציע עזרה: זהירות גם מבחורות, לסחוב סלים וכדומה... שיביא הכל עד חדר המדרגות ולא יותר. לא להכניסם לביתכם ולראות שהם עזבו את הבניין. אם אתם זקוקים לעזרה "עד הבית" יש שליחים של ה"סופר" או תבקשו מאדם אקראי שעבר ברחוב בסמוך לעוד אנשים ולא מאדם שניגש אליכם ומציע. אם מתעקשים לעזור לחייג 100. התנהגות במקרה שוד: לתת, לתת, לתת!!! לא להיות גיבורים. אחרי עזבו אותכם לצעוק "הצילו!!! גנב, הצילו!!! גנב." בשוד בבית להיות אדיבים ולהפנות את השודדים למקום שיש תכשיטים זולים וכסף. לא להתנגד להם!!! לכן לא לשמור את כל כספיכם בבית אלא בבנק. חטיפת תיק: ללכת עם תיק בהצלבה על החזה (כמו נשק). במקרה שחוטפים, לצעוק "הצילו" ולתת!!! השברים והמכות שתקבלו ובמיוחד בגיל שלכם, ייכאבו שנים ויש כאלו שלא ניתנים להחלמה, ולא שווה שום שקל, תכשיט או טלפון נייד שייקחו לכם. במונית: עדיף שיהיה מספר טלפון של נהג מונית קבוע או תחנה קבועה. בכניסה למונית להתבונן במספר מונית או במספר ה"כובע" הצהוב ודגל התחנה. כאשר מישהו/י נוסף יושב בתוכה - לא להיכנס בשום אופן. לשבת מאחור, ארנק לא גלוי וגם בתשלום שלא יראו כמה כסף בתוכו. לבקש תמיד מונה וקבלה, להגיד כתובת ברורה, לבקש כרטיס ביקור כבר בתחילת הנסיעה. טוב גם למקרה ששכחתם משהו במונית. בבנק/דואר/כספומט: לא להשתמש בכספומט אלא לעמוד בתור בבנק/בדואר. לא להוציא את כל הכסף מהחשבון. מקסימום 200-300 ש"ח. חשבונות ותשלומים קבועים, בהוראת קבע מחשבון הבנק או ע"י כרטיס האשראי. לא להוציא את כל הגימלה בבת אחת. לשנות ולהגיע ביום אחר מיום קבלת הגימלה הרגילה של כל הקשישים. עדיף עמלת שורה מאשר שימוש בכספומט שמחוץ למבנה. כאשר מוציאים רק 200-300 ש"ח, אם יאבד או ייגנב הארנק, לא יהיה אסון גדול. להסתכל בנחת ביציאה מהבנק/דואר ולראות אם מישהו עוקב אחריכם. שימוש בכרטיסי אשראי: שימוש בכרטיס אשראי רק למוסדות או במקום שאתם נוכחים כמו בסופרמרקט. אסור למסור פרטי הכרטיס בטלפון לשום גורם, גם אם מזדהה כביטוח לאומי, קופ"ח וכדומה. אסור לתת בטלפון את 3 הספרות שבגב הכרטיס. זהירות מניצול כלכלי: שימת לב לניהול חשבון הבנק, במיוחד לניהול רכוש. לא חותמים על שום מסמך בעל משמעות כלכלית ללא חוות דעת של אדם שסומכים עליו. שימוש בבני משפחה: רצוי בהוצאת כספים, בהזמנת בעל מקצוע וכל דבר שקשור לכסף ורכוש. פחד, אלימות והזנחה: האם מונעים מכם מזון או תרופות?האם פוגעים בכם פיזית?האם מאיימים אליכם? האם מופעלת כנגדכם אלימות נפשית? האם מאיימים לנטוש אתכם?האם משתמשים לרעה בכסף שלכם?האם יש סכנה לרכושכם? אם אחת התשובות לשאלות הבאות חיובית, יש לדווח בדחיפות למשטרה ובמקביל לעובד/ת סוציאלי/קופת חולים.אפשרות נוספת, ליצור קשר עם הרווחה והם ילמדו אתכם איך להתמודד עם זה. עד כאן התקציר, אשמח להארות ותוספות... והעיקר הבריאות!!! במידה ונציל אדם אחד מתקיפה בעזרת ההדרכות ובעזרת תקציר זה - זכינו. ט.ל.ח ושוב אסביר למען הסר ספק, זו יוזמה אישית בהתנדבות, למידע רשמי ושאלות גם לגבי תקציר ההדרכה המצורף, יש להתייעץ עם גורמי משטרה. תודה על הסבלנות ועל העברת המידע החשוב ל כ ו ל ם!!! בכל מידע ושאלות, כולל תאריכי ההדרכות הבאות ניתן לפנות ישירות: אוריאל רז המאושר, מתנדב, במייל razuriel@gmail.com בטלפון 0505363039.

 
 
 
 

רענן הודעות/תגובות

עד כה: 6 הודעות/תגובות ב 3 דיונים.

cmdOrder התחלה לסוף

All Reviewsפתיחה/סגירה כל ההודעות/תגובות ברצף

Add Reviewהוסף הודעה/תגובה

3 Message without responce
06-09-09, 08:19:10

וקנין אנטואנט , נתניה

Message without responce
02-12-09, 22:18:07

אוריאל רז

2 Message without responce
26-08-09, 17:02:16

סהר , יקנעם

Message without responce
02-12-09, 22:18:41

אוריאל רז

1 Message without responce
23-02-09, 19:55:29

יוקי טוטונצ'י , חולון

Message without responce
22-06-09, 06:32:37

אוריאל רז , תל אביב

All Reviewsחזרה לדף ראשי

Add Reviewהוסף הודעה/תגובה

וידאו

Video

וידאו YouTube

YouTube Video

תמונה

Picture

מקרא:

תגובת מנהל

Management review

תגובה ללא תוכן

No content review

תגובה חדשה

New review

אודיו

Sound

הודעה ללא תגובה

Message without response

הודעה עם תגובה

Message with response

קובץ

File

פלאש

Flash